PATVIRTINTA
UAB ,,Kupiškio autobusų parkas“ direktoriaus
2022-03-14 įsakymu Nr. T-15
UŽDAROSIOS AKCINĖS BENDROVĖS
,,KUPIŠKIO AUTOBUSŲ PARKAS“
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ TVARKOS
APRAŠAS
TURINYS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
II.
PIRKIMŲ PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS
III.
PIRKIMŲ VYKDYMAS
III.1
Neskelbiama apklausa
III.2
Skelbiama apklausa
IV. SUTARTIS
V.
INFORMACIJOS APIE PIRKIMUS TEIKIMAS
VI. GINČŲ
NAGRINĖJIMAS
VII.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Uždarosios akcinės bendrovės
,,Kupiškio autobusų parkas“ (toliau tekste – Perkantysis subjektas) mažos
vertės pirkimų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Perkančiojo subjekto vykdomų
prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės pirkimų būdus, jų atlikimo tvarką,
pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, ginčų nagrinėjimo
procedūras.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto
ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu (toliau – Įstatymas)
ir kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Atlikdamas mažos vertės
pirkimus, Perkantysis subjektas vadovaujasi šiuo Aprašu, taip pat Įstatymu,
Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir kitais teisės aktais. Atliekant mažos
vertės pirkimus, privalomai taikomos Įstatymo I skyriaus, 44, 47 straipsnių, 68
straipsnio 1 dalies, 90 straipsnio, 94 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 99
straipsnio, VI ir VII skyriaus ir kitų šiame Apraše nurodytų Įstatymo
straipsnių ar jų dalių nuostatos.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. CVP IS – Centrinė viešųjų pirkimų informacinė
sistema;
4.2. mažos vertės pirkimas – tai:
4.2.1. supaprastintas pirkimas, kai
prekių ar paslaugų pirkimo numatoma vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur
(penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau
– PVM)), o darbų pirkimo numatoma vertė mažesnė kaip 145 000 Eur (šimtas
keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų) (be PVM);
4.2.2. neatsižvelgdamas į tai, kad
numatoma pirkimo vertė yra lygi mažos vertės pirkimo vertės ribai arba ją
viršija, Perkantysis subjektas turi teisę atlikti mažos vertės pirkimą toms
atskiroms pirkimo dalims, kurių bendra vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur
(penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) (be PVM) to paties tipo prekių ar
paslaugų sutarčių vertės, o perkant darbus – mažesnė kaip 145 000 Eur (šimtas
keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų) (be PVM). Jeigu numatoma pirkimo vertė
yra lygi tarptautinio pirkimo vertės ribai arba ją viršija, Perkantysis
subjektas užtikrina, kad bendra dalių vertė, atliekant šiame punkte nurodytų
mažos vertės ir Įstatymo 13 straipsnio 8 dalyje nurodytų pirkimų procedūras,
būtų ne didesnė kaip 20 procentų bendros visų pirkimo dalių vertės;
4.3.
neskelbiama apklausa – pirkimo būdas, kai Perkantysis subjektas
kreipiasi į tiekėjus, kviesdamas pateikti pasiūlymus;
4.4. pirkimų iniciatorius
– Perkančiojo subjekto darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų
prekių, paslaugų arba darbų;
4.5.
pirkimų organizatorius – Perkančiojo subjekto vadovo ar jo įgalioto
asmens paskirtas darbuotojas, kuris Perkančiojo subjekto nustatyta tvarka
organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti
nesudaroma viešojo pirkimo komisija. Skiriant pirkimų organizatorių, turi būti
atsižvelgiama į jo ekonomines, technines, teisines žinias ir Įstatymo bei kitų
pirkimus reglamentuojančių teisės aktų išmanymą. Pirkimų organizatoriai gali
būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys;
4.6. skelbiama apklausa
– pirkimo būdas, kai Perkantysis subjektas apie atliekamą pirkimą paskelbia CVP
IS priemonėmis (užpildo skelbimą apie pirkimą, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų
tarnybos nustatyta tvarka);
4.7.
viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija) – Perkančiojo
subjekto arba jo įgaliotos organizacijos vadovo įsakymu (potvarkiu),
vadovaujantis Įstatymo 31 straipsniu, sudaryta Komisija, kuri šio Aprašo
nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus.
4.8. Kitos Apraše vartojamos
sąvokos apibrėžtos Įstatymo 2 straipsnyje.
5. Pirkimai atliekami laikantis
lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo,
skaidrumo principų. Perkantysis subjektas, vykdydamas pirkimą, siekia
racionaliai naudoti tam skirtas lėšas, bei užtikrina, kad būtų laikomasi
aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų vykdant pirkimo
sutartis.
6. Perkančiojo subjekto vykdomuose
mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs
juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų
padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė
neprivalo įsteigti juridinio asmens.
7. Perkantysis subjektas, siekdamas
užkirsti kelią pirkimuose kylantiems interesų konfliktams (žr. Įstatymo 33
straipsnio 1 dalį), reikalauja, kad Perkančiojo subjekto ar pagalbinės pirkimų
veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijos nariai ar ekspertai,
stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos
rezultatams, pirkimo procedūrose dalyvautų ar su pirkimu susijusius sprendimus
priimtų, tik prieš tai pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo
deklaraciją. Analogiški reikalavimai taikomi ir pirkimų organizatoriui.
Konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją asmuo pasirašo, kai yra
paskiriamas atlikti jam numatytas pareigas.
8. Pirkimo procedūros prasideda
kai:
8.1. tiekėjams išsiunčiamas kvietimas dalyvauti neskelbiamoje
apklausoje;
8.2. Viešųjų pirkimų tarnyba paskelbia CVP IS Perkančiojo subjekto
pateiktą skelbimą apie pirkimą, skelbimą apie projekto konkursą, reguliarų
orientacinį skelbimą ar skelbimą apie kvalifikacijos vertinimo sistemą, kuriais
kviečiama dalyvauti pirkime;
8.3. tiekėjams išsiunčiamas kvietimas dalyvauti neskelbiamose derybose;
8.4. Perkantysis subjektas priima sprendimą pirkimą atlikti pagal
Įstatymo 80 straipsnio 2 dalį;
8.5. tiekėjams, su kuriais sudaryta preliminarioji sutartis,
išsiunčiamas kvietimas pateikti pasiūlymą atnaujintame tiekėjų varžymesi;
8.6. tiekėjams, kuriems leista dalyvauti dinaminėje pirkimų sistemoje,
išsiunčiamas kvietimas pateikti pasiūlymą.
9. Pirkimo (ar atskiros pirkimo
dalies) ar projekto konkurso procedūros baigiasi, kai:
9.1. sudaroma pirkimo sutartis ir pateikiamas sutarties įvykdymo
užtikrinimas, jeigu jo buvo reikalaujama, sudaroma preliminarioji sutartis,
sukuriama dinaminė pirkimų sistema arba nustatomas projekto konkurso
laimėtojas;
9.2. atmetamos visos paraiškos, pasiūlymai, projekto konkurso planai ar
projektai;
9.3. nutraukiamos pirkimo ar projekto konkurso procedūros;
9.4. per nustatytą terminą nepateikiama nė vienos paraiškos, pasiūlymo,
projekto konkurso plano ar projekto;
9.5. baigiasi pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis ar
preliminarioji sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo
tiekėjų;
9.6. visi tiekėjai atšaukia pasiūlymus, projekto konkurso planus ar
projektus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį.
10. Bet kuriuo metu iki pirkimo
sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo ar projekto konkurso laimėtojo
nustatymo Perkantysis subjektas turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas
pirkimo ar projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių
nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Įstatymo
29 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima
ištaisyti.
11. Perkantysis subjektas privalo
įsigyti prekių, paslaugų ir darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos arba
per ją, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios
organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų
sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar
darbai atitinka Perkančiojo subjekto poreikius ir Perkantysis subjektas negali
prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodamas tam
skirtas lėšas. Perkantieji subjektai privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti
pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis ir
saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais
Įstatymo 103 straipsnyje nustatyta tvarka. Šiame punkte numatytos pareigos
įsigyti prekių, paslaugų ir darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos arba
per ją gali būti nesilaikoma, kai atliekant neskelbiamą pirkimą numatoma
pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų)
(be PVM).
12. Kiekviena atliekama pirkimo
procedūra patvirtinama toliau nurodomais dokumentais:
12.1. jei atliekama apklausa žodžiu ar apklausa raštu, kreipiantis į
vieną tiekėją, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra sutartis ir tiekėjui
siųsta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra
arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai;
12.2. jei atliekama apklausa raštu, kreipiantis į daugiau nei vieną
tiekėją ar vykdomas skelbiamas pirkimas, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra
susirašinėjimo informacija, įskaitant kvietimą ar skelbimą apie pirkimą (jei
pirkimas buvo skelbiamas) ir kitus pirkimo dokumentus, apklausos pažyma (jei
pirkimą vykdo pirkimo organizatorius) ar protokolai (jei pirkimą vykdo
Komisija; taip pat protokolai rengiami ir derybų ar susitikimų su tiekėjais
atveju pirkimą vykdant pirkimo organizatoriui), taip pat sudaryta sutartis ir
CVP IS paskelbta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita
faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai;
12.3. tais atvejais, kai pirkimą atlieka vienas asmuo ir jį
patvirtinantys dokumentai yra saugomi to asmens elektroniniame pašte ar CVP IS
naudotojo paskyroje, Perkantysis subjektas užtikrina tokių dokumentų
prieinamumą, iškilus tokiam poreikiui.
13. Planavimo ir pasirengimo pirkimams dokumentai, pirkimo dokumentai, pasiūlymai bei jų nagrinėjimo ir vertinimo dokumentai, apklausos pažymos, Komisijos sprendimų priėmimo, derybų ar kiti protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos. Preliminariosios sutartys, pirkimo sutartys, jų pakeitimai ir su jų vykdymu susiję dokumentai – ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo sutarties įvykdymo. Visi nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
II. PIRKIMŲ PLANAVIMAS IR ORGANZAVIMAS
14. Pirkimo iniciatoriai, kurie
numato kalendoriniais metais atlikti prekių, paslaugų ar darbų pirkimus,
atsižvelgiant į tiems kalendoriniams metams numatomas skirti biudžeto lėšas,
iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 30 d. pateikia už pirkimų planavimą,
organizavimą ir organizavimo priežiūrą atsakingam asmeniui informaciją apie poreikį
įsigyti prekių, paslaugų ar darbų ateinančiais kalendoriniais metais. Pirkimų
organizatorius rengia, o Perkančiojo subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo
tvirtina planuojamų atlikti einamaisiais metais viešųjų pirkimų planus.
Perkantysis subjektas turi teisę tikslinti patvirtintus pirkimų planus ir,
iškilus poreikiui, įtraukti naujus pirkimus.
15. Pirkimo iniciatorius dėl mažos
vertės pirkimo atlikimo parengia paraišką ir prideda reikalingus dokumentus.
16. Visi pirkimai registruojami
viešųjų pirkimų žurnale.
17. Planuojant pirkimus ir jiems
rengiantis, negali būti siekiama išvengti Apraše nustatytos tvarkos taikymo ar
dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai
sumažinta, kai pirkimu tam tikriems tiekėjams nepagrįstai sudaromos palankesnės
ar nepalankesnės sąlygos.
18. Tais atvejais, kai neatliekamas
centralizuotas pirkimas, kaip numatyta šio Aprašo 11 punkte, norėdamas įsigyti
prekių, paslaugų ar darbų, Perkantysis subjektas gali:
18.1. atlikti pirkimą savarankiškai;
18.2. įgalioti kitą perkantįjį
subjektą atlikti pirkimo procedūras (žr. Įstatymo 91 straipsnį);
18.3. įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš užsienio valstybės
centrinės perkančiosios organizacijos ar naudojantis užsienio valstybės
centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma
dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi;
18.4. atlikti bendrus pirkimus kartu su kitais Lietuvos Respublikos ar
kitų valstybių narių perkančiaisiais subjektais (žr. Įstatymo 92 ir 93
straipsnius);
18.5. naudotis pagalbinės viešųjų
pirkimų veiklos paslaugų teikėjų paslaugomis, kaip jos apibrėžtos Įstatymo 2
straipsnio 10 ir 11 dalyse.
19. Siekdamas pasirengti pirkimui
ir pranešti tiekėjams apie pirkimo planus bei reikalavimus, Perkantysis
subjektas gali prašyti suteikti ir gauti rinkos, taip pat nepriklausomų
ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijas (žr. Įstatymo 39
straipsnį), taip pat gali iš anksto CVP IS pagal Viešųjų pirkimų tarnybos
nustatytą tvarką paskelbti pirkimų techninių specifikacijų projektus.
20. Mažos vertės pirkimus vykdo
pirkimų organizatorius. Esant poreikiui, atsižvelgiant į pirkimo objekto
sudėtingumą ar specifiką, Perkančiojo subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens
įsakymu pirkimo procedūrų vykdymui gali būti sudaroma Komisija. Pirkimo
organizatorius ar Komisija veikia pagal ją sudariusio Perkančiojo subjekto
patvirtintą darbo reglamentą.
21. Tuo pačiu metu atliekamoms kelioms pirkimo procedūroms gali būti paskirti keli pirkimų organizatoriai arba sudaromos kelios Komisijos. Pirkimų organizatorius ir Komisija yra atskaitingi Perkančiajam subjektui ir vykdo tik rašytines jo užduotis bei įpareigojimus.
III. PIRKIMŲ VYKDYMAS
22. Mažos vertės pirkimai
atliekami šiais būdais:
22.1. neskelbiama apklausa;
22.2.
skelbiama apklausa;
22.3.
Įstatyme numatytais pirkimo būdais (atviras konkursas, ribotas konkursas,
skelbiamos derybos, neskelbiamos derybos, konkurencinis dialogas, inovacijų
partnerystė).
23. Jei Perkantysis subjektas nusprendžia vykdyti pirkimą kuriuo nors iš pirkimo būdų, numatytų Įstatyme, pirkimas vykdomas vadovaujantis atitinkamą pirkimo būdą reglamentuojančiomis Įstatymo nuostatomis.
III. 1. Neskelbiama apklausa
24. Neskelbiama apklausa atliekama
apklausiant vieną ir daugiau tiekėjų (Aprašo 28 punktas) arba tris ir daugiau
tiekėjų (Aprašo 29 punktas).
25. Neskelbiama apklausa atliekama
žodžiu (telefonu, tiesiogiai prekybos vietoje, vertinama internete tiekėjų
skelbiama informacija apie prekių, paslaugų ar darbų kainą ir kitaip) arba
raštu (elektroniniu paštu, paštu, faksu ar kitomis priemonėmis), kai:
25.1. kreipiamasi į vieną tiekėją šio Aprašo numatytais atvejais (Aprašo
28 punktas);
25.2.
jeigu prekes patiekti, paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus
tiekėjas dėl vienos iš šių priežasčių:
25.2.1.
pirkimo tikslas yra sukurti ar įsigyti unikalų meno kūrinį ar meninį atlikimą;
25.2.2. konkurencijos nėra dėl techninių
priežasčių;
25.2.3. dėl išimtinių teisių, įskaitant
intelektinės nuosavybės teises, apsaugos;
25.3. jeigu Perkantysis subjektas pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš
kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai,
siekiant iš dalies pakeisti turimas prekes ar įrenginius arba padidinti turimų
prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, Perkančiajam subjektui
reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl
to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatavimo ir
priežiūros sunkumų;
25.4. jeigu prekės kotiruojamos ir perkamos prekių biržoje;
25.5. kai ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra
likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su
kreditoriais sudaręs taikos sutartį, arba tiekėjui taikomos panašios procedūros
pagal šalies, kurioje jis registruotas, teisės aktus;
25.6. kai iš to paties tiekėjo perkamos naujos paslaugos ar darbai,
panašūs į tuos, kurie buvo pirkti pagal pirminę pirkimo sutartį, kai yra abi
šios sąlygos kartu:
1) visi nauji pirkimai yra skirti
tam pačiam projektui, dėl kurio buvo sudaryta pirminė pirkimo sutartis,
vykdyti, o pagrindiniame projekte buvo numatyta galimų papildomų paslaugų ar
darbų pirkimo apimtis ir sąlygos, kurioms esant bus perkama papildomai;
2) pirminė pirkimo sutartis buvo
sudaryta paskelbus apie pirkimą Įstatyme nustatyta tvarka, skelbime nurodžius
apie galimybę pirkti papildomai ir atsižvelgus į papildomų pirkimų vertę.
25.7. perkamos prekės ir paslaugos naudojant reprezentacinėms išlaidoms
skirtas lėšas;
25.8. perkami muziejų eksponatai,
archyvų ir bibliotekų dokumentai, prenumeruojami laikraščiai ir žurnalai;
25.9.
perkamos prekės iš valstybės rezervo;
25.10. perkamos licencijos
naudotis bibliotekiniais dokumentais ar duomenų (informacinėmis) bazėmis;
25.11. perkamos Perkančiojo
subjekto darbuotojų mokymo ir konferencijų paslaugos;
25.12.
perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų
ekspertų teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
25.13.
perkamos prekės, jeigu jos gaminamos tik mokslinių tyrimų, eksperimentų,
studijų ar eksperimentinės plėtros tikslais ir yra ženklinamos kaip išimtinai
mokslo tikslams skirtos prekės;
25.14. perkamos keleivių pervežimo, nakvynės
ir kitos su tarnybine komandiruote susijusios paslaugos, kai jos įsigyjamos iš
tiesioginio paslaugos teikėjo.
26. Neskelbiama apklausa turi būti
vykdoma CVP IS priemonėmis šiais atvejais:
26.1. jei pirkime, apie kurį buvo
skelbta CVP IS, nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų arba visos pateiktos
paraiškos ar pasiūlymai yra netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės
nekeičiamos;
26.2. kai paslaugos perkamos po projekto konkurso, apie kurį buvo
skelbta CVP IS, jeigu pirkimo sutartis sudaroma pagal projekto konkurse
nustatytas taisykles ir perkama iš projekto konkurso laimėtojo arba vieno iš
jų. Pastaruoju atveju į derybas kviečiami visi laimėtojai;
26.3. apklausiant daugiau nei 1
tiekėją, išskyrus Aprašo 25.2 – 25.14 punktuose numatytus atvejus.
26.4. nors tenkinamos Aprašo 26.1 – 26.3
punktų sąlygos, neskelbiama apklausa CVP IS priemonėmis gali būti neatliekama,
kai:
26.4.1. dėl specialaus pirkimo pobūdžio
reikėtų elektroninių priemonių, įrangos ar rinkmenų formatų, kurie nėra
visuotinai prieinami ar palaikomi visuotinai prieinamomis programomis;
26.4.2.
tiekėjo dokumentams parengti reikėtų naudoti rinkmenų formatus, kuriuos galima
perskaityti tik naudojant patentuotas programas ar programas, kurios nėra
atviros ar visuotinai prieinamos ir kurių Perkantysis subjektas negali sudaryti
sąlygų atsisiųsti ar jomis naudotis nuotoliniu būdu;
26.4.3.
elektroninių priemonių naudojimas pareikalautų specialios biuro įrangos, kuri
nėra visuotinai prieinama Perkančiajam subjektui;
26.4.4.
pirkimo dokumentuose reikalaujama pateikti modelius ar maketus, kurių neįmanoma
perduoti elektroninėmis priemonėmis.
27. Neskelbiamos apklausos vykdymas
kai kreipiamasi į vieną tiekėją (Aprašo 28 punktas):
27.1.
Pirkimo dokumentai gali būti nerengiami.
27.2. Jei nusprendžiama pirkimo
dokumentus rengti, jų reikalavimai nustatomi Perkančiojo subjekto nuožiūra.
27.3. Kreipiamasi į tiekėją (-us)
žodžiu ar raštu. Jei kreipiamasi raštu – nurodomas pasiūlymų pateikimo
terminas. Jis nustatomas toks, kad tiekėjui pakaktų laiko parengti pasiūlymą.
27.4.
Susipažinimo su pateiktais pasiūlymais procedūra gali nevykti – Perkantysis
subjektas gali išsyk patikrinti tiekėjo siūlomą objektą ir vertinti jo kainos
priimtinumą.
27.5.
Patikrinama, ar tiekėjo siūlomas pirkimo objektas atitinka Perkančiojo subjekto
poreikius ir ar tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir Perkančiajam subjektui
nepriimtina.
27.6. Perkantysis subjektas gali
nevertinti viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinęs jo dalį nustato, kad
pasiūlymas, vadovaujantis jam nustatytais reikalavimais, turi būti atmetamas.
27.7. Jei buvo numatyta, kad
pirkimo metu bus deramasi – vykdomos derybos.
27.8.
Priimamas sprendimas dėl laimėtojo:
27.8.1.
laimėtoju gali būti pasirenkamas tik toks tiekėjas, kurio pasiūlymas atitinka
Perkančiojo subjekto poreikius (o jei rengiami pirkimo dokumentai – juose
nustatytus reikalavimus) ir tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir
Perkančiajam subjektui nepriimtina;
27.8.2.
jei buvo apklausti keli tiekėjai, laimėtoju išrenkamas tas, kurio pasiūlymas
geriausiai tenkina Perkančiojo subjekto poreikius (o jei buvo rengiami pirkimo
dokumentai – juose nustatytus reikalavimus) ir tiekėjo siūloma kaina nėra per
didelė ir Perkančiajam subjektui nepriimtina.
27.9. Suinteresuotieji dalyviai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo
sprendimo priėmimo raštu informuojami apie procedūros rezultatus (žr. Aprašo 40
punktą), išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.
27.10. Su dalyviu, kurio pasiūlymas nustatytas laimėjęs, sudaroma
pirkimo ar preliminarioji sutartis.
28. Neskelbiant apie mažos
vertės pirkimą, kreipiantis į vieną tiekėją, gali būti perkama šiais atvejais:
28.1. atliekami mažos vertės pirkimai, kai prekių ar paslaugų ar darbų
pirkimo vertė ne didesnė kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) be PVM;
28.2. jei mažos vertės pirkime, apie kurį buvo skelbta, nebuvo gauta
paraiškų ar pasiūlymų arba visos pateiktos paraiškos ar pasiūlymai yra
netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;
28.3. kai dėl įvykių, kurių Perkantysis subjektas negalėjo iš anksto
numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės,
kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo Perkančiojo
subjekto;
28.4. jeigu prekes patiekti,
paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl vienos iš
šių priežasčių:
28.4.1. pirkimo tikslas yra sukurti arba
įsigyti unikalų meno kūrinį ar meninį atlikimą;
28.4.2.
konkurencijos nėra dėl techninių priežasčių;
28.4.3. dėl išimtinių teisių,
įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos;
28.4.4. Šio punkto 28.4.2 ir
28.4.3 papunkčiai gali būti taikomi tik tuo atveju, kai nėra pagrįstos
alternatyvos ar pakaitalo ir konkurencijos nebuvimas nėra sukurtas Perkančiojo
subjekto, dirbtinai sugriežtinus pirkimo reikalavimus;
28.5. jeigu Perkantysis subjektas pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš
kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai,
siekiant iš dalies pakeisti turimas prekes ar įrenginius arba padidinti turimų
prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, Perkančiajam subjektui
reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl
to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatavimo ir
priežiūros sunkumų;
28.6. jeigu prekės kotiruojamos ir perkamos prekių biržoje;
28.7. jeigu yra trumpalaikės ypač
palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu
rinkos kainą;
28.8. kai ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra
likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su
kreditoriais sudaręs taikos sutartį, arba tiekėjo atžvilgiu taikomos panašios
procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, teisės aktus;
28.9. kai iš to paties tiekėjo perkamos naujos paslaugos ar darbai,
panašūs į tuos, kurie buvo pirkti pagal pirminę pirkimo sutartį, kai yra abi
šios sąlygos kartu:
1) visi nauji pirkimai yra skirti
tam pačiam projektui, dėl kurio buvo sudaryta pirminė pirkimo sutartis,
vykdyti, o pagrindiniame projekte buvo numatyta galimų papildomų paslaugų ar
darbų pirkimo apimtis ir sąlygos, kurioms esant bus perkama papildomai;
2) pirminė pirkimo sutartis buvo
sudaryta paskelbus apie pirkimą šiame Apraše nustatyta tvarka, skelbime
nurodžius apie galimybę pirkti papildomai ir atsižvelgus į papildomų pirkimų
vertę;
28.10. jei perkamos prekės ir paslaugos naudojant reprezentacinėms
išlaidoms skirtas lėšas;
28.11. jei perkami muziejų
eksponatai, archyvų ir bibliotekų dokumentai, prenumeruojami laikraščiai ir
žurnalai;
28.12.
jei perkamos prekės iš valstybės rezervo;
28.13.
jei perkamos licencijos naudotis bibliotekiniais dokumentais ar duomenų
(informacinėmis) bazėmis;
28.14.
jei perkamos Perkančiojo subjekto darbuotojų mokymo ir konferencijų paslaugos;
28.15. jei perkamos ekspertų
komisijų, komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų ekspertų, valstybės
institucijų kontrolės veiklai reikalingų ekspertų teikiamos nematerialaus
pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
28.16. jei perkamos prekės, gaminamos tik mokslinių tyrimų,
eksperimentų, studijų ar eksperimentinės plėtros tikslais ir ženklinamos kaip
išimtinai mokslo tikslams skirtos prekės;
28.17. jei perkamos keleivių pervežimo, nakvynės ir kitos su tarnybine
komandiruote susijusios paslaugos, kai jos įsigyjamos iš tiesioginio paslaugos
teikėjo.
28.18.
jei perkamos prekės, paslaugos ar darbai, reikalingi vandentiekio ar nuotekų
sistemos sudėtinių dalių avarijų šalinimui.
28.19. Visais Aprašo 28.1 – 28.18 punktuose nurodytais atvejais
Perkantysis subjektas gali (neprivalo) kreiptis į daugiau tiekėjų, jeigu tai
objektyviai įmanoma.
29. Neskelbiant apie mažos
vertės pirkimą, kai netenkinama nei viena iš Aprašo 28.1 – 28.19 punktuose
nurodytų sąlygų, kreipiantis ne mažiau kaip į tris tiekėjus, gali būti perkama
šiais atvejais:
29.1. atliekami mažos vertės pirkimai, kai prekių ar paslaugų pirkimo
vertė nuo 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) be PVM iki 55 000 Eur
(penkiasdešimt penki tūkstančių eurų) be PVM, o darbų vertė nuo 10 000 Eur
(dešimt tūkstančių eurų) be PVM iki 110 000 Eur (vienas šimtas dešimt tūkstančių
eurų) be PVM.
29.2. Visais Aprašo 29.1 punktuose nurodytais atvejais Perkantysis
subjektas gali (neprivalo) kreiptis į daugiau tiekėjų, jeigu tai objektyviai
įmanoma.
30. Neskelbiamos apklausos vykdymas
kai kreipiamasi ne mažiau kaip į tris tiekėjus (Aprašo 29):
30.1. Parengiami pirkimo dokumentai. Pirkimo dokumentai rengiami
lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis
kalbomis.
30.2.
Pirkimo dokumentų reikalavimai nustatomi Perkančiojo subjekto nuožiūra,
užtikrinant, kad pirkimo dokumentai būtų tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių ir
nustatyti reikalavimai dirbtinai neribotų tiekėjų galimybių dalyvauti mažos
vertės pirkime.
30.3. Jei Perkantysis subjektas nusprendžia taikyti tiekėjų pašalinimo
pagrindus, kvalifikacijos reikalavimus (žr. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų
nustatymo metodiką) ir (arba) reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba)
aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai, gali būti naudojamas Europos
bendrasis viešojo pirkimo dokumentas (toliau – EBVPD) (žr. Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymo 50 straipsnį ). Jei EBVPD naudojamas – pateikiama
nuoroda į jį: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=lt , pateikiama informacija ar
tiekėjų bus prašoma iškart pateikti dokumentus, patvirtinančius tiekėjo
atitiktį keliamiems reikalavimams (žr. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymo 51 straipsnį). Perkantysis subjektas gali nusimatyti, jog dokumentų,
patvirtinančių tiekėjo atitiktį keliamiems reikalavimams, bus prašoma tik iš
galimo laimėtojo, netaikant reikalavimų dėl EBVPD;
30.4. Nurodomas pasiūlymų pateikimo terminas. Jis nustatomas toks, kad
tiekėjui pakaktų laiko parengti pasiūlymą.
30.5. Vykdoma susipažinimo su
pateiktais pasiūlymais procedūra. Patikrinama, ar tiekėjo siūlomas pirkimo
objektas atitinka Perkančiojo subjekto pirkimo dokumentuose nurodytus poreikius
ir ar tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir Perkančiajam subjektui
nepriimtina.
30.6.
Perkantysis subjektas gali nevertinti viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinęs
jo dalį nustato, kad pasiūlymas, vadovaujantis jam nustatytais reikalavimais,
turi būti atmetamas.
30.7.
Jei buvo numatyta, kad pirkimo metu bus deramasi – vykdomos derybos.
30.8. Įvertinami gauti pasiūlymai. Perkantysis subjektas ekonomiškai
naudingiausią pasiūlymą išrenka vadovaudamasis Įstatymo 64 straipsnio 1 dalyje
ir 3-9 dalyse nustatytais reikalavimais. Neskelbiamoje apklausoje paprastai
naudojamas kainos kriterijus.
30.9.
Priimamas sprendimas dėl laimėtojo;
30.10. Suinteresuotieji dalyviai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo
sprendimo priėmimo raštu informuojami apie procedūros rezultatus (žr. Aprašo 40
punktą), išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.
30.11. Su dalyviu, kurio pasiūlymas nustatytas laimėjęs, sudaroma pirkimo ar preliminarioji sutartis.
III. 2 Skelbiama apklausa
31. Skelbiama apklausa atliekama
CVP IS priemonėmis, užpildant skelbimą apie pirkimą, vadovaujantis Viešųjų
pirkimų tarnybos nustatyta tvarka. Skelbiama apklausa CVP IS priemonėmis gali
būti neatliekama, kai:
31.1.
dėl specialaus pirkimo pobūdžio reikėtų elektroninių priemonių, įrangos ar
rinkmenų formatų, kurie nėra visuotinai prieinami ar palaikomi visuotinai
prieinamomis programomis;
31.2.
tiekėjo dokumentams parengti reikėtų naudoti rinkmenų formatus, kuriuos galima
perskaityti tik naudojant patentuotas programas ar programas, kurios nėra
atviros ar visuotinai prieinamos ir kurių Perkantysis subjektas negali sudaryti
sąlygų atsisiųsti ar jomis naudotis nuotoliniu būdu;
31.3.
elektroninių priemonių naudojimas pareikalautų specialios biuro įrangos, kuri
nėra visuotinai prieinama Perkančiajam subjektui;
31.4. pirkimo dokumentuose
reikalaujama pateikti modelius ar maketus, kurių neįmanoma perduoti
elektroninėmis priemonėmis.
32. Pirkimas skelbiamos apklausos
būdu gali būti vykdomas visais atvejais (net kai Aprašas leidžia rinktis
paprastesnį pirkimo būdą (neskelbiamą apklausą raštu ar žodžiu).
33. Skelbiamos apklausos eiga:
33.1. Parengiami pirkimo dokumentai. Pirkimo dokumentai rengiami
lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis
kalbomis.
33.2. Pirkimo dokumentai turi
būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus,
o Perkantysis subjektas nupirkti tai, ko reikia.
33.3. Pirkimo dokumentuose turi
būti:
33.3.1. prekių, paslaugų ar darbų
pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių
tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
33.3.2.
techninė specifikacija;
33.3.3.
Perkančiojo subjekto siūlomos šalims pasirašyti pirkimo sutarties sąlygos ir
(arba) pirkimo sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas, įskaitant kiekio,
kainodaros, apmokėjimo tvarkos, prievolių įvykdymo terminų, sutarties peržiūros
sąlygų, subtiekėjų (jeigu pasitelkiami) keitimo tvarkos aprašymą;
33.3.4. jeigu ketinama sudaryti
preliminariąją sutartį, pirkimo dokumentuose turi būti preliminariosios
sutarties sąlygos ir (arba) preliminariosios sutarties projektas, jeigu jis yra
parengtas;
33.3.5. pasiūlymų rengimo reikalavimai;
33.3.6. jei Perkantysis subjektas
nusprendžia taikyti tiekėjų pašalinimo pagrindus, kvalifikacijos reikalavimus
(žr. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką) ir (arba)
reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos
sistemos standartai, gali būti naudojamas Europos bendrasis viešojo pirkimo
dokumentas (toliau – EBVPD) (žr. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo
50 straipsnį ). Jei EBVPD naudojamas – pateikiama nuoroda į jį: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=lt , pateikiama informacija ar
tiekėjų bus prašoma iškart pateikti dokumentus, patvirtinančius tiekėjo
atitiktį keliamiems reikalavimams (žr. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymo 51 straipsnį). Perkantysis subjektas gali nusimatyti, jog dokumentų,
patvirtinančių tiekėjo atitiktį keliamiems reikalavimams, bus prašoma tik iš
galimo laimėtojo, netaikant reikalavimų dėl EBVPD;
33.3.7. informacija, kaip turi būti
apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina ar sąnaudos. Į kainą ar
sąnaudas turi būti įskaičiuoti visi mokesčiai;
33.3.8. reikalavimas tiekėjams nurodyti,
kokiai pirkimo daliai ir kokie subtiekėjai (jeigu jie žinomi) pasitelkiami;
33.3.9.
informacija, kad tiekėjas privalo nurodyti, kuri informacija, vadovaujantis
Įstatymo 32 straipsniu, yra konfidenciali;
33.3.10.
informacija apie pasiūlymų pateikimo termino pabaigą, pateikimo vietą ir būdą;
33.3.11.
informacija apie galimybę šifruoti teikiamus pasiūlymus;
33.3.12. informacija, ar
susipažinimo su pasiūlymais procedūroje galės dalyvauti tiekėjai ar jų įgalioti
atstovai;
33.3.13.
pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;
33.3.14.
informacija, ar pirkimo metu bus deramasi arba kokiais atvejais bus deramasi,
ir derybų sąlygos bei tvarka;
33.3.15. būdai, kuriais tiekėjai
gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų ir tokių prašymų pateikimo terminas,
informacija, ar Perkantysis subjektas ketina rengti dėl to susitikimą su
tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Perkantysis subjektas savo iniciatyva gali
paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;
33.3.16. pirkimo organizatoriaus
arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį
su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų
procedūromis, vardai, pavardės, kontaktinė informacija;
33.3.17. kita informacija,
nurodyta Įstatymo 48 straipsnyje, pirkimo dokumentuose pateikiama pagal
poreikį, atsižvelgiant į pirkimo objekto specifiką.
33.4. Nustatomas pasiūlymų pateikimo terminas. Jis nustatomas toks, kad
tiekėjui pakaktų laiko parengti pasiūlymą pagal nustatytus reikalavimus.
33.5. Minimalus pasiūlymų
pateikimo terminas – 3 darbo dienos nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos.
33.6. Nustatant pasiūlymo pateikimo terminą, į jį turi būti įtraukiamas
papildomas laikas, reikalingas Viešųjų pirkimų tarnybai skelbimui paskelbti (1
darbo diena).
33.7.
Paskelbiamas skelbimas apie pirkimą Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.
33.8. Jei gauta paklausimų dėl
pirkimo dokumentų, teikiami pirkimo dokumentų paaiškinimai ar patikslinimai.
Paaiškinimai ar patikslinimai, kol nėra pasibaigęs pasiūlymų pateikimo
terminas, gali būti teikiami ir Perkančiojo subjekto iniciatyva. Tiekėjai pasiūlymus
dėl pirkimo dokumentų patikslinimų gali pateikti ne vėliau kaip likus 2 darbo
dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
33.9. Paaiškinimai ar patikslinimai skelbiami CVP IS priemonėmis ir
siunčiami užklausą pateikusiam bei visiems prie pirkimo prisijungusiems
tiekėjams. Jei paaiškinimai ar patikslinimai teikiami Perkančiojo subjekto
iniciatyva, jų paskelbimas CVP IS priemonėmis laikomas pakankamu. Paaiškinimai
ar patikslinimai turi būti pateikiami likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki
pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Jei Perkantysis subjektas paaiškinimų ar
patikslinimų nepateikia per nurodytą terminą, pasiūlymų pateikimo terminas
nukeliamas ne trumpesniam laikui nei tas, kiek vėluojama pateikti paaiškinimus
ar patikslinimus.
33.10. Jei pateikti paaiškinimai
ar patikslinimai iš esmės keičia pirkimo dokumentuose nustatytus pirkimo
objektui keliamus reikalavimus, reikalavimus tiekėjui ar pasiūlymų rengimo
reikalavimus, pasiūlymų pateikimo terminas skaičiuojamas iš naujo, nuo paaiškinimų
ar patikslinimų paskelbimo CVP IS priemonėmis dienos. Įvykus pirmiau
nurodytiems pokyčiams, skelbimas apie pirkimą turi būti patikslinamas ir
informacija apie atliktus pakeitimus siunčiama visiems prie pirkimo
prisijungusiems tiekėjams.
33.11. Jeigu rengiami susitikimai su tiekėjais dėl pirkimo dokumentų,
tai daroma su kiekvienu tiekėju individualiai. Surašomas tokio susitikimo
protokolas, jame fiksuojami visi susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo
dokumentų ir atsakymai į juos. Parengtas susitikimo protokolo išrašas
pateikiamas tomis pat priemonėmis ir būdu, kuriais pateikti pirkimo dokumentai.
Protokolo išraše negali būti atskleidžiama informacija apie susitikimo
dalyvius.
33.12. Jei gauta pretenzijų – į jas atsakoma Įstatymo 109 straipsnyje
nurodyta tvarka ir terminais, įvertinant, ar dėl pateikto atsakymo į pretenziją
būtini pirkimo dokumentų patikslinimai. Jei taip, jie teikiami šiame Apraše
nustatyta tvarka ir terminais.
33.13. Susipažįstama su pasiūlymais: suėjus pasiūlymų pateikimo
terminui, atveriami CVP IS priemonėmis pateikti pasiūlymai, vadovaujantis
Viešųjų pirkimų įstatymo 57 str. nuostatomis;
33.14. Jei pasiūlymai teikiami el. priemonėmis, tuomet susipažinimo su
pasiūlymais Komisijos posėdyje (vokų atplėšimo procedūroje) tiekėjai
nedalyvauja ir Perkantysis subjektas neteikia informacijos tiekėjams apie
pasiūlymus pateikusius tiekėjus, pasiūlytas kainas iki kol bus įvertinti
pasiūlymai ir nustatyta pasiūlymų eilė. Jei pirkimo dokumentuose buvo nurodyta,
jog procedūroje galės dalyvauti tiekėjai ar jų įgaliotieji atstovai, sudaromas
dalyvavusių asmenų sąrašas. Nedalyvavusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja,
CVP IS priemonėmis pateikiama informacija apie pasiūlymus pateikusius tiekėjus
ir jų pasiūlytas kainas.
33.15. Įvertinami gauti pasiūlymai. Perkantysis subjektas ekonomiškai
naudingiausią pasiūlymą išrenka vadovaudamasis Įstatymo 64 straipsnio 1 dalyje
ir 3 – 9 dalyse nustatytais reikalavimais.
33.16. Jei pirkimo dokumentuose buvo nustatyti reikalavimai tiekėjui ir
nereikalauta EBVPD, o prašyta pateikti atitiktį keliamiems reikalavimams
patvirtinančius dokumentus pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 51 straipsnį,
patikrinama, ar pagal pateiktuose dokumentuose nurodytą informaciją tiekėjas
atitinka keliamus reikalavimus.
33.17. Jei pirkimo dokumentuose buvo nustatyti reikalavimai tiekėjui ir
reikalauta EBVPD, įvertinama jame pateikta informacija ir priimamas sprendimas
dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio dalyvio atitikties reikalavimams.
33.18. Jei buvo numatyta, kad dokumentų, patvirtinančių tiekėjo atitiktį
keliamiems reikalavimams, bus prašoma tik iš galimo laimėtojo, netaikant
reikalavimų dėl EBVPD, toliau vykdoma Aprašo 33.20 punkte nurodoma procedūra;
33.19. Tiekėjai informuojami apie patikrinimo rezultatus (tiekėjas
atitinka/neatitinka keliamus reikalavimus). Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo
procedūrose turi keliamus reikalavimus atitinkantys dalyviai. Jei tiekėjas
šalinamas iš pirkimo, tiekėjui nurodomas jo pašalinimo pagrindas.
33.20. Jei tiekėjas nebuvo pašalintas – vertinama, ar jo siūlomas
pirkimo objektas atitinka nustatytus reikalavimus ir ar tiekėjo pasiūlyta kaina
nėra per didelė ir Perkančiajam subjektui nepriimtina. Jei pirkimo dokumentuose
buvo nurodyta, jog bus taikomas toks reikalavimas, prašoma pagrįsti neįprastai
mažą kainą ar sąnaudas Įstatymo 66 straipsnyje nustatyta tvarka. Tiekėjai
informuojami apie vertinimo rezultatus. Perkantysis subjektas gali nevertinti
viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinusi jo dalį nustato, kad pasiūlymas, vadovaujantis
jam nustatytais reikalavimais, turi būti atmetamas.
33.21. Jei pirkimo dokumentuose buvo numatyta, kad pirkimo metu bus
deramasi, vykdomos derybos, siekiant geriausio pirkimo dokumentuose nurodytus
Perkančiojo subjekto poreikius atitinkančio rezultato:
33.22. derybos vyksta laikantis toliau nurodytų sąlygų:
33.22.1. visiems tiekėjams taikomi
vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda
informacija – teikdamas informaciją, Perkantysis subjektas neturi diskriminuoti
tiekėjų;
33.22.2. tretiesiems asmenims ir derybose dalyvaujantiems tiekėjams
negali būti atskleidžiama jokia derybų metu iš tiekėjo gauta informacija, taip
pat informacija apie derybų metu pasiektus susitarimus;
33.22.3. negalima derėtis dėl reikalavimų
tiekėjui, pasiūlymo vertinimo kriterijų ir vertinimo tvarkos. Perkantysis
subjektas gali nusimatyti ir daugiau aspektų, dėl kurių nesiderama;
33.22.4. informacija apie derybų metu gautus pasiūlymus ir pasiektus
susitarimus fiksuojama protokole, kuriame atsispindi derybų eiga ir pasiekti
susitarimai. Jei derybos vyksta surengus tam skirtą susitikimą, protokolą
pasirašo derybose dalyvavę Komisijos nariai arba pirkimo organizatorius ir
dalyvis, su kuriuo derėtasi, arba jo įgaliotas atstovas. Jei derybos vyksta CVP
IS priemonėmis, pasirašyti šalių pasiektų susitarimų nereikalaujama, šalių
pasiekto susitarimo patvirtinimas CVP IS priemonėmis laikomas pakankamu;
33.22.5. tiekėjai kviečiami pateikti galutinius pasiūlymus.
33.22.6. Perkantysis subjektas gali nesiderėti ir sudaryti pirkimo
sutartį su pirminį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, taip pat tiekėjo pirminį
pasiūlymą vertinti kaip galutinį, kai jis neatvyksta į
derybas ir (arba) nepateikia
galutinio pasiūlymo, jeigu apie tokias galimybes nurodė skelbime apie pirkimą,
kvietime patvirtinti susidomėjimą ar kituose pirkimo dokumentuose (kai
dalyvauti pirkime kviečiama skelbimu apie kvalifikacijos vertinimo sistemą).
33.23.
Įvertinama pasiūlymo atitiktis pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams,
ar tiekėjo pasiūlyta kaina nėra per didelė ir Perkančiajam subjektui
nepriimtina. Jei taikoma – prašoma pagrįsti neįprastai mažą kainą ar sąnaudas
Įstatymo 66 straipsnyje nustatyta tvarka. Tiekėjai informuojami apie vertinimo
rezultatus (nurodoma, ar pasiūlymas atitiko pirkimo dokumentuose nustatytus
reikalavimus, ar tiekėjas pagrindė neįprastai mažą kainą ar sąnaudas (jei to
buvo prašyta).
33.24. Sudaroma pasiūlymų eilė. Į pasiūlymų eilę įtraukiami tie
tiekėjai, kurių pasiūlymai atitiko pirkimo dokumentuose nustatytus
reikalavimus. Pasiūlymų eilė sudaroma ekonominio naudingumo mažėjimo tvarka.
Jei kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis
naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis įrašomas tiekėjas,
kurio pasiūlymas pateiktas anksčiausiai. Eilė nesudaroma, jei pasiūlymą pateikė
ar, pirkimo procedūrų metu atmetus kitus pasiūlymus, liko vienas tiekėjas.
33.25. Laimėtoju gali būti
pasirenkamas tik toks tiekėjas, kurio pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus
reikalavimus ir tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir Perkančiajam subjektui
nepriimtina.
33.26. Jei pirkime naudotas EBVPD, kreipiamasi į tiekėją, kurio
pasiūlymas gali būti pripažintas laimėjusiu, reikalaujant pateikti EBVPD
nurodytą informaciją patvirtinančius dokumentus (žr. Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymo 51 straipsnį). Jei šių dokumentų tiekėjas pateikti
negali, jis šalinamas iš pirkimo. Jei buvo sudaroma pasiūlymų eilė –
kreipiamasi į tiekėją, kurio pasiūlymas yra sekantis eilėje. Jei pateikti
dokumentai patvirtina EBVPD nurodytą informaciją, tiekėjo pasiūlymas skelbiamas
pirkimo laimėtoju. Suinteresuotieji dalyviai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas
nuo sprendimo priėmimo raštu informuojami apie procedūros rezultatus (žr.
Aprašo 40 punktą), išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.
Dalyvis, kurio pasiūlymas nustatytas laimėjęs, kviečiamas sudaryti pirkimo ar
preliminariosios sutarties.
33.27. Jei pirkime EBVPD nenaudotas – pirmasis pasiūlymų eilėje esantis
tiekėjas (o jeigu ji nesudaroma – vienintelis pasiūlymą pateikęs ar vienintelis
likęs nepašalintas tiekėjas) skelbiamas pirkimo laimėtoju, suinteresuotieji
dalyviai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu
informuojami apie procedūros rezultatus (žr. Aprašo 40 punktą), išskyrus
atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu. Dalyvis, kurio pasiūlymas
nustatytas laimėjęs, kviečiamas sudaryti pirkimo ar preliminariosios sutarties.
33.28. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį ar
preliminariąją sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo
dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio
dokumento (jei jo buvo prašoma), arba iki Perkančiojo subjekto nurodyto laiko
nepasirašo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties, ar atsisako
sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį Įstatyme ir pirkimo
dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo
sutartį ar preliminariąją sutartį. Tuo atveju Perkantysis subjektas siūlo
sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas
pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti
pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, jeigu tenkinamos Įstatymo 58
straipsnio 1 dalyje išdėstytos sąlygos.
33.29. Jei priimamas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties arba pradėti pirkimą iš naujo – suinteresuotieji dalyviai apie tai informuojami, nurodant tokio sprendimo priežastis.
IV. SUTARTIS
34. Sudaromoje pirkimo sutartyje turi būti
nustatomas ne ilgesnis kaip 3 metų nuo sutarties sudarymo prekių tiekimo,
paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus pagrįstus atvejus, kai
atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant racionalaus lėšų
panaudojimo būtina pailginti šį laikotarpį. Tokie atvejai gali apimti pirkimo
sutartis dėl:
34.1. elektros energijos ir šilumos, dujų, karšto ir šalto vandens,
nuotekų ir atliekų tvarkymo paslaugų;
34.2. bankų ir kitų finansinių institucijų teikiamų finansinių paslaugų;
34.3. prekių nuomos, finansinės nuomos (lizingo), pirkimo išsimokėtinai;
34.4. aptarnavimo, remonto ar priežiūros paslaugų, kai įsigyjamo objekto
pirkimo sutartis apima ir šias paslaugas;
34.5. dokumentų saugojimo paslaugų;
34.6. darbų ar statinio statybos techninės priežiūros paslaugų;
34.7. statinio projekto vykdymo priežiūros paslaugų arba statinio
projektavimo ir statinio projekto vykdymo priežiūros paslaugų, kai šios
paslaugos perkamos kartu;
34.8. investicijų projektų įgyvendinimo;
34.9. finansinių priemonių ar fondų fondo, kaip šios sąvokos apibrėžtos 2013
m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013,
kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam
fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos
jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės
plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros
reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas
Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), 2 straipsnio 11
ir 27 punktuose, finansų inžinerijos priemonių, įskaitant kartu teikiamas
subsidijas, valdymo ir (arba) įgyvendinimo paslaugų;
34.10. kitų prekių ir (ar) paslaugų, kai ilgesnis kaip 3 metų prekių
tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo laikotarpis ekonominiu ar socialiniu požiūriu
yra naudingesnis ir perkantysis subjektas tai pagrindžia.
35. Preliminarioji sutartis negali
būti sudaryta ilgesniam kaip 8 metų laikotarpiui, išskyrus pagrįstus, su
pirkimo objektu susijusius atvejus, kurie nurodomi skelbime apie pirkimą arba
kvietime tiekėjams. Tokie atvejai galėtų būti, kai dėl pirkimo objekto ypatybių
tiekėjas, norėdamas įvykdyti preliminariosios sutarties sąlygas, turi panaudoti
įrangą, kurios amortizacijos laikotarpis yra ilgesnis kaip 8 metai, arba kai
preliminariąja sutartimi siekiama užtikrinti tinklų techninę priežiūrą, kuriai
atlikti reikalingas specializuotas darbuotojų mokymas, bei paslaugų tęstinumą
ir sumažinti galimų sutrikimų riziką. Pirkimo sutartis preliminariosios
sutarties pagrindu gali būti sudaryta ne vėliau kaip iki preliminariosios
sutarties galiojimo termino pabaigos, tačiau pati pirkimo sutartis gali galioti
ir ilgiau.
36. Sutartis sudaroma raštu. Žodžiu
ji gali būti sudaroma tik tada, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 5
000 Eur (penki tūkstančiai eurų) be PVM.
37. Kai pirkimo sutartis sudaroma
raštu, joje turi būti nurodoma:
37.1. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, preliminarus, o jeigu
įmanoma – tikslus jų kiekis (apimtis);
37.2. kainodaros taisyklės (jas nustatant, gali būti vadovaujamasi
Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtinta metodika);
37.3.
mokėjimo tvarka. Mokėjimo laikotarpiai turi atitikti Lietuvos Respublikos
mokėjimų, atliekamų pagal komercines sutartis, vėlavimo prevencijos įstatymo 5
straipsnyje nustatytus reikalavimus;
37.4. sutarties prievolių įvykdymo terminai;
37.5. sutarties peržiūros sąlygos ar pasirinkimo galimybės, jeigu tai
numatoma;
37.6. subtiekėjai, jeigu vykdant pirkimo sutartį jie pasitelkiami, ir jų
keitimo tvarka;
37.7. informacija, kad jeigu tiekėjo kvalifikacija dėl teisės verstis
atitinkama veikla nebuvo tikrinama arba tikrinama ne visa apimtimi, tiekėjas
Perkančiajam subjektui įsipareigoja, kad pirkimo sutartį vykdys tik tokią teisę
turintys asmenys;
37.8. kita informacija, nurodyta Įstatymo 95 straipsnyje, pirkimo
sutartyje pateikiama pagal poreikį, atsižvelgiant į pirkimo objekto specifiką.
38. Pasirašant ar nutraukiant pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį, vykdant
ir keičiant pirkimo sutartį, Perkančiojo subjekto ir tiekėjo bendravimas bei
keitimasis informacija gali vykti ne CVP IS priemonėmis.
39. Vykdant pirkimo sutartį, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos turi būti teikiami naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis, išskyrus Įstatymo 34 straipsnio 12 dalyje nustatytus atvejus ir kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.
V. INFORMACIJOS APIE PIRKIMUS TEIKIMAS
40. Perkantysis subjektas suinteresuotiems
kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo
sutartis sudaroma žodžiu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša apie
priimtą sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, dėl kurio bus sudaroma pirkimo
sutartis ar preliminarioji sutartis, arba sprendimą leisti dalyvauti dinaminėje
pirkimo sistemoje, pateikia Įstatymo 68 straipsnio 2 dalyje nurodytos
atitinkamos informacijos, kuri dar nebuvo pateikta atliekant pirkimo procedūrą,
santrauką, nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą ir tikslų
atidėjimo terminą. Perkantysis subjektas taip pat turi nurodyti priežastis, dėl
kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios
sutarties, pradėti pirkimą ar dinaminę pirkimų sistemą iš naujo. Šioje dalyje
nurodyto reikalavimo gali būti nesilaikoma, kai mažos vertės pirkimo atveju
pirkimo sutartis, kurios numatoma vertė neviršija 10 000 Eur (dešimt tūkstančių
eurų) be PVM, sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu.
41. Perkantysis subjektas
laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį
ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas
prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams
arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius
interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip
per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų
pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jas pradžios Viešųjų
pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti CVP IS. Informacija apie
žodžiu sudarytas sutartis skelbiama Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.
Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kurie atlikti neskelbiant apie pirkimą
bei esant Įstatymo 79 straipsnio 1 dalies 3 punkto b ir c papunkčiuose ir 6
dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu
nustatomas fizinis asmuo, ir
esant Įstatymo 79 straipsnio 1
dalies 3 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio
pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra
techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju Perkantysis
subjektas turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio
dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis.
42. Perkantysis subjektas CVP IS priemonėmis
Viešųjų pirkimų tarnybai jos nustatyta tvarka pateikia visų per kalendorinius
metus sudarytų toliau išvardintų pirkimo sutarčių ataskaitą:
42.1. pirkimo sutarčių, kurios buvo sudarytos žodžiu arba sudarytos po
pirkimo, kuriame pasiūlymas pateiktas žodžiu;
42.2. pirkimo sutarčių, kai sutartis buvo sudaryta atliekant pirkimą
neskelbiamos apklausos būdu su fiziniu asmeniu šiais atvejais:
42.2.1. jeigu prekes patiekti, paslaugas
suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl to, kad konkurencijos
nėra dėl techninių priežasčių;
42.2.2. jeigu prekes patiekti, paslaugas
suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl išimtinių teisių,
įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos;
42.2.3. jeigu perkamos Perkančiojo subjekto
darbuotojų mokymo ir konferencijų paslaugos;
42.2.4. jeigu perkamos ekspertų komisijų,
komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų ekspertų teikiamos
nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
42.2.5. jeigu perkamos prekės, gaminamos
tik mokslinių tyrimų, eksperimentų, studijų ar eksperimentinės plėtros tikslais
ir yra ženklinamos kaip išimtinai mokslo tikslams skirtos prekės;
42.3. kai pirkimo tikslas buvo sukurti arba įsigyti unikalų meno kūrinį
ar meninį atlikimą;
42.4. pirkimo sutarčių, kai nebuvo techninių galimybių Viešųjų pirkimų
tarnybos nustatyta tvarka paskelbti laimėjusio dalyvio pirkimo sutarties ar
preliminariosios sutarties dalį.
42.5. Ataskaita pateikiama per 30 dienų, pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams.
VI. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
43. Ginčų nagrinėjimas, žalos atlyginimas, pirkimo sutarties pripažinimas negaliojančia, alternatyvios sankcijos reglamentuojamos vadovaujantis Įstatymo VII skyriaus nuostatomis.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Pasikeitus šiame Apraše minimiems teisės aktams
ar rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar
rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos. Aprašu vadovaujamasi
tiek, kiek jis neprieštarauja imperatyvioms teisės aktų nuostatoms.
____________________________